BLOG-CARREFOUR-MARKET-KALMTHOUT-KEYSERS-KOELTECHNIEK 2

Case: Carrefour Market te Kalmthout

Met hulp van Keysers Koeltechniek realiseert Carrefour Market in Kalmthout een huzarenstukje. “Een volledige herinrichting op enkele weken tijd.”

Timothy Boehlen - bestuurder bij Keysers Koeltechniek (links) en Raf Hofmans - eigenaar van Carrefour Market te Kalmthout (rechts)

De Carrefour Market van eigenaar Raf Hofmans stond eind vorig jaar voor een groot project. Zijn volledige winkel was aan herinrichting toe. “De hele zaak moest gestript worden en de meubels waren dringend aan vervanging toe.”, zegt Hofmans.

Omdat hij al jaren een goed contact heeft met Keysers Koeltechniek voor herstellingen en onderhoud, was er geen twijfel over wie hij zou aanspreken om dit project in goede banen te leiden.

Energiezuinigheid en duurzaamheid voorop

Nadat de eigenaar z’n remodelling plannen had laten goedkeuren door Carrefour, werd samen met Keysers Koeltechniek bekeken welke koelmeubelen geschikt waren voor het nieuwe interieur.

In de oude opstelling ging er nog veel energie verloren door inefficiënte installaties. “Er waren nog verschillende open kasten die we nu hebben vervangen door meubels met deuren. Dit scheelt een hoop in het uiteindelijke energieverbruik.“

Naast het feit dat de meubelen in de nieuwe inrichting moesten passen, stond ook de milieuvriendelijkheid voorop. Hofmans: “De mensen van Keysers Koeltechniek deden verschillende voorstellen en uiteindelijk heb ik gekozen voor een duurzame freon installatie. Zo valt alles binnen de huidige milieunormen zonder dat mijn opstelling te drastisch verandert.”

Niet vernieuwen om te vernieuwen

Nog iets wat Hofmans apprecieerde aan de samenwerking was dat Keysers Koeltechniek mee nadacht over wat echt noodzakelijk was. En ook oog had voor bestaande systemen die geïntegreerd konden worden in de nieuwe set-up. Hofmans: “Bij Keysers Koeltechniek stelden ze zelf voor om m’n oude koelcentrale te behouden. Ze draait nog goed en kan perfect aangesloten worden op de nieuwe apparatuur. Mits enkele aanpassingen kunnen we nog jaren met onze vertrouwde systemen werken.”

Zekerheid inbouwen

Waar het kon werd gekozen voor updates aan bestaande installaties, maar in sommige gevallen werd de technische set-up grondig aangepakt, onder andere om rekening te houden met mogelijke storingen. Zo sturen de diepvriescentrale en koelcentrale nu aparte units aan die onafhankelijk van elkaar werken. Indien er één uitvalt, is er meteen een back-up. “Onze zuivelafdeling en diepvries zijn toch erg gevoelig voor black-outs. In zo’n geval telt elke seconde.”, vertelt Hofmans. “Op deze manier bouwen we meer zekerheid in.”

Strakke planning en snelle service

Ook over de snelheid van uitvoering is Hofmans zeer tevreden. “Het was cruciaal om de installaties grotendeels klaar te hebben staan voor de verbouwing van het interieur kon beginnen. Anders zouden we vertraging hebben omdat techniekers elkaar voor de voeten zouden lopen. De planning was strak maar iedereen heeft veel flexibiliteit getoond. Er is ook in de weekends doorgewerkt om het op tijd klaar te krijgen.”

Die flexibiliteit en goede service is geen verrassing voor Hofmans. Hij heeft al jaren een onderhoudscontract met Keysers Koeltechniek waarbij één keer per jaar alle installaties worden nagekeken, alles wordt gereinigd en eventuele lekken worden opgespoord. Daarnaast rekenen ze ook op Keysers Koeltechniek voor snelle interventies. “Bij sommige firma’s duurt het twee tot drie dagen voordat er een technieker ter plaatse komt. Bij Keysers Koeltechniek doen ze er alles aan om zo snel mogelijk aanwezig te zijn. Soms is dat zelfs binnen enkele uren. Als het brand, staan ze klaar.”

Om nog sneller te kunnen reageren bij een defect of storing, verbond Keysers Koeltechniek de nieuwe apparatuur met een monitoring systeem. Een technieker van wacht kan zo meteen zien wat het probleem is en in sommige gevallen al bijsturen vanop afstand.

Complimenten van de klanten

Hoe kijkt Hofmans nu terug op het voorbije project? “Iedereen heeft heel hard z’n best gedaan om dit zo snel voor elkaar te krijgen. En het resultaat is prachtig. Bij binnenkomst merken klanten meteen de mooie, nieuwe meubels op en ze spreken ons hierover aan.”

Hofmans ziet de samenwerking met Keysers Koeltechniek dan ook nog lang duren. “Ik zie absoluut geen reden om op zoek te gaan naar een andere partner. Meer zelfs, ik heb al andere klanten doorverwezen en zal dat ook in de toekomst blijven doen.”







    Heeft jouw bedrijf, grootkeuken, warenhuis of retailhandel nood aan een volledig nieuwe koelopstelling of zijn bepaalde installaties aan herstelling toe? Neem contact op met Keysers Koeltechniek. Samen werken wij een koeloplossing uit, op maat van jouw wensen en noden.

    Tags: No tags

    Comments are closed.